Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Isnin, 21 Januari 2013

Mari belajar bahasa syurga ! ♥ :')

1. Salam ukhwah fillah - salam persahabatan kerana Allah . 

2. Ukhti - kakak atau saudara perempuan . 

3. Akhi - abang atau saudara lelaki . 

4. Zauj - suami . 

5. Zaujah - isteri 

6. Assif jiiddan - i'm really sorry 

7. syukran-afwan - terima kasih - sama-sama 

8. Ukhuwwah Fillah Abadan Abada - persaudaraan kerana Allah selama-lamanya ... 

9. fa'iza 'azamta fatawakkal'alallah - setelah kamu berazam maka bertawakkal lah 

10. iinni akhafullah - sesungguhnya aku takutkan Allah 

11. mafi qalbi ghairullah - tiada apa di dlam hati selain Allah 

12. Lau samahta - excuse me 

13. Naltaqi ghadan - kita jumpa lagi esok 

14. Ilalliqa' - Moga bertemu lagi 

15. Syafaakallah - Moga Allah menyembuhkan awak – lelaki) 

16. Syafaakillah -Moga Allah menyembuhkan awak – perempuan) 

17. taffadhol - silakan 

18. la aadri - saya tak tahu 

19. ma fi musykilah - tiada masalah 

20. Bitaufiq wannajah - semoga mencapai kejayaan 

21. Jazakallahu khairan kathira - Semoga Allah memberi/menambah kebaikan yang banyak kepadamu 

22. Wa iyyaka - dan ke atas kamu juga (jawapan utk jazakallahu khairan kathira)@Allahukhairujaza' - Allah adalah sebaik-baik pemberi 

23. fahimtum - adakah anda faham ? 

24. fahimna - kami telah faham 

25. sobahalkhair - selamat pagi 

26. ijtahid wala taksal - bersunggguh-sungguh dan janganlah kamu malas 

27. La Tahzan Innallaha Maana - Janganlah bersedih , sesungguhnya Allah bersamamu . 

28. Kafaa bilmauti waa-'izhan - cukuplah kematian itu menjadi peringatan 

29. Bi idznillah , Inshaallah kull khayr ! Ameen , Barakallahu fiek - dengan izin Allah , inshaAllah semuanya baik ! Aamiin , semoga Allah merahmati kamu 

30. masa ul khair - selamat petang 

31. Tushibu 'alal khair - selamat malam 

32. Na'am - Ya 

33. yallah yallah bisura'h - mari-mari cepat(lekas2) 

34. ismahli ya ustaz/ustazah,uridu an azhaba ilal dauratul miah ?-tumpang tanya wahai ustaz/ustazah , bolehkah saya ingin ke bilik air ? 

35. sannah helwah - happy birthday 

36. ana aidon - saya juga 

37. Maas salamah - Selamat tinggal 

38. alaa khoirin wa afiyyah - dalam keadaan baik dan sihat 

39. nin sain ? - kamu ada dimana ? 

40. ayyuhidma alaik - apa yang boleh saya bantu 

41. Barakallahu fik - Semoga Allah memberkati kamu 

42. Dai'e - pendakwah 

43. Allah ghoyatuna - Allah tujuan kami 

44. Ar-Rasul qudwatuna - Rasul teladan kami 

45. Al-Quran dusturna - Al-Quran panduan kami 

46. Al-Jihad sabiiluna - Jihad jalan kami 

47. Al-Mautu fi sabilillah asma amanina - syahid cita tertinggi kami 

48. Innallaha ma’ana - sesungguhnya Allah bersama kami 

Kalu salah tolong tunjukkan..

Tiada ulasan: