Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Ahad, 27 Februari 2011

12 Barisan Manusia Menuju Ke Akhirat:

Barisan pertama:
Di iringi dari kubur dalam keadaan tidak bertangan & berkaki. Keadaan ini dijelaskan melalui seruan Allah S.W.T: "Mereka orang2 yg menyakiti hati jiran sewaktu hidup mereka. Mereka yg sombong & tidak berbuat kebaikan kepada jiran tetangga akan mendapat kehinaan didunia maupun di akhirat" Firman Allah 'aku akan memalingkan hati orang yg sombong serta takbur di muka bumi ini dengan tiada alasan yg benar dari (memahami) ayat2 ku (yg menunjukkan kekuasaan ku), itulah balasan & tempat kembali mereka adalah neraka".

Barisan ke-2:
Di iringi dari kubur dlm bentuk babi hutan datang seruan Allah "mereka orang yg meringan2kan solat sewaktu hidup, sesungguhnya orang yg memelihara solat 5 waktu akan dihindari dari siksa kubur sebaliknya, mereka yg mengabaikan maka waktu dia mati, mayatnya akan dihimpit oleh liang lahat sehingga berselisih tulang rusuk." Rasulullah saw bersabda "sesungguhnya seorang hamba apabila dia berdiri untuk bersolat, maka di letakkan semua dosanya di atas kepala & kedua2 bahunya, maka setiap kali dia rukuk atau sujud, berjatuhanlah dosa2 itu.

Barisan ke-3:
Di iringi dari kubur dgn bentuk keldai & perut penuh ular serta kala jengking "mereka adalah orang yg enggan membayar zakat ketika hidupnya walaupun pada ketika itu mereka tergolong dlm orang yg berkemampuan. Inilah balasannya & tempat kembali mereka adalah neraka.

Barisan ke-4:
Diiringi dari kubur dlm keadaan darah memancut keluar dari mulut "Mereka adalah antara orang yg suka berdusta ketika berjual beli. Berniagalah dengan jujur serta amanah agar hasil yg diperoleh datang dari sumber yg halal.

Barisan ke-5:
Diiringi dari kubur dalam keadaan berbau busuk seperti bangkai ketika itu Allah menurunkan angin sehingga bau busuk itu menganggu ketenteraman padang mahsyar. Mereka ini adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka, takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula takut kepada Allah. Inilah balasannya & tempat mereka juga adalah neraka.

Barisan ke-6:
Diiringi dari kubur dengan keadaan kepala terputus dari badan mereka adalah orang yg dahulunya menjadi saksi palsu.

Barisan ke-7:
Diiringi dari kubur tanpa lidah tetapi mengalir darah & nanah dari mulut mereka. Mereka ini adalah orang yg enggan memberi kesaksian kebenaran.

Barisan ke-8:
Diiringi dari kubur dlm keadaan terbalik, kepala kebawah & kaki ke atas. Mereka adalah orang yg melakukan zina. Tempat mereka juga adalah di neraka. Sabda rasulullah "tiada bersunyi2an antara seorang lelaki & wanita, melainkan wujudnya syaitan sebagai orang ketiga antara mereka".

Barisan ke-9:
Diiringi dari kubur dengan wajah hitam & bermata biru, sementara dlm diri mereka penuh dengan api gemuruh mereka adalah orang yg makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sepatutnya.

Barisan ke-10:
Diiringi dari kubur dalam keadaan tubuh berpenyakit sopak & dipenuhi kusta. Mereka ini adalah orang yg derhaka kepada ibu bapa sewaktu hidupnya.

Barisan ke-11:
Diiringi dari kubur dalam keadaan buta, gigi panjang seperti tanduk lembu jantan, bibir terjuih hingga ke dada & lidah terjulur hingga ke perut serta keluar pelbagai kotoran yg menjijikkan. Mereka ini adalah orang yg minum arak sewaktu hidupnya.

Barisan ke-12:
Diiringi dari kubur dengan wajah bersinar2 seperti bulan purnama. mereka melalui titian Siratulmustakim seperti kilat. Datang suara dari sisi Allah yang memaklumkan, mereka semasa hidupnya adalah orang yg beramal salih & melakukan kebaikan. Mereka juga menjauhi perbuatan derhaka, memelihara solat lima waktu & meninggalkan dunia dalam keadaan bertaubat. Inilah balasan mereka & tempat kembali mereka adalah syurga, beroleh keampunan, kasih sayang & keredhaan Allah S.W.T"

Renungan

Renungan Islam Dan Kecantikan Wanita Untuk membentuk bibir yg menawan, ucapkanlah kata-kata kebaikan. Untuk mendapatkan mata yg indah, carilah kebaikan pada setiap orang yg anda jumpai. Untuk mendapatkan bentuk badan yg langsing, bagilah makanan kpd mereka yg kelaparan. Untuk mendapatkan rambut yg indah, mintalah anak kecil utk menyisirnya dgn jemari pd setiap hari. Untuk membentuk sikap tubuh yg indah, berjalnlah dgn segala ilmu pngetahuan dan anda tidak akn pernah berjalan sendiri. Manusia yg melebihi makhluk ciptan Allah yg lain. Ia perlu sentiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni. Jd jgn pernah kecilkan seseorang di hati anda. Apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah sentiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akn ada tangan yg menghulur. Dan dgn bertambhnya usia anda, anda akn semakin mensyukuri kerana tlh diberi 2 tangan, satu utk menolong diri anda sendiri dan satu lg utk org lain.. Kecantikan wanita bkn terletak pd pakaian yg dikenakan, bkn pd bentuk tubuh atau cara dia menyisir rambutnya. Kecantikan wanita terletak pd mata, cara dia memandang dunia. Kerana di matanya terletak gerbang menuju ke setiap hti manusia, di mana cinta akn dpt berkembang. Kecantikan wanita juga bkn pd kehalusan raut wajahnya. Tetapi pd kecantikan yg murni, terpancar pd jiwanya, yg penuh dgn kasih syg, memberikan perhatian dan cinta yg diberikan. Dan sbg seorg wanita, kita tdk harus membanggakan kecantikan yg kita miliki.. - Renung-renungkan lah dan Selamat beramal... =)

Rabu, 23 Februari 2011

assalamualaiku..

ASSALAMUALAIKUM Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani untuk semua saudara-saudariku: Maaf, saya tak kafirkan banyak orang tp saya cuma ingatkan saja sesama insan agar "HATI-HATI" 10 HAL PEMBATAL SYAHADAH... kenapa saya post tulisan ni? karena banyak orang di luar sana yang kata Al-Qur'an sudah tak sesuai zaman ini & 35% ayatnya perlu kena tukar dengan ayat baru yang sesuai dengan zaman ni... lagi banyak orang mengata SEMUA AGAMA BENAR, SEMUA AGAMA BAIK, SMUA AGAMA BAGUS, SEMUA AGAMA SAMA... benar kah smua agama sama? Benarkah ajaran Tuhan itu 3 tapi 1 itu benar? Allah telah mewajibkan bagi seluruh hambanya untuk masuk ke dalam Islam dan berpegang teguh dengan ajaran-Nya dan menjauhi segala sesuatu yang menyimpang darinya. Ia juga telah mengutus Muhammad untuk berdakwah terhadap hal tersebut, dan juga telah mengabarkan bahwa barang siapa yang mengikutinya maka dia telah mendapatkan hidayah, namun barang siapa yang menolak dakwahnya maka ia telah tersesat. Dan Allah telah memperingatkan dalam banyak ayat-ayat Al-qur'an tentang hal-hal yang menyebabkan segala jenis kesyirikan, kemurtadan dan kekafiran. Para ulama telah menerangkan dan membahas hukum seorang muslim yang murtad dari agamanya dapat disebabkan oleh berbagai macam sebab yang membatalkan keislamannya, yang menyebabkan darah dan hartanya menjadi halal dan Ia dinyatakan keluar dari Islam. Namun yang lebih berbahaya dan sering terjadi adalah 10 hal yang dapat membatalkan keislaman yang disebutkan oleh Syeik Muhammad Bin Abdul Wahab serta ulama lainnya. Dan saya akan menjelaskan secara singkat akan hal ini, agar kita berhati-hati dan mengingatkan orang lain dengn harapan agar kita selamat dari hal-hal tersebut.

1. Syirik dalam beribadah kepada Allah. Firman Allah, "sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan Dia mengampuni dosa selain dari syirik itu bagi siapa yang di kehendaki-Nya." (Qs.4 An Nisaa': 116). "Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, maka pasti Allah mengharamkan padanya surga, dan tempatnya ialah neraka, tidaklah ada bagi orang-orang dzalim itu seseorang penolongpun." (Qs.5 Al Maidah: 72). Termasuk dalam ‘point’ ini adalah berdo'a kepada orang yang sudah mati dan minta bantuan kepada mereka atau bernadzar dan memberi sesaji baik berupa makanan, minuman, hewan korban, bunga dan sebagainya.

2. Menjadikan sesuatu sebagai perantara dengan Allah dimana seseorang berdo'a dan meminta syafaat serta bertawakal kepada sesuatu tersebut, orang yang berbuat hal seperti ini telah kafir secara ijma'. Contoh: meminta tolong melalui perantara jin, meminta do'a melalui Nabi, meminta ampun melalui Nabi Isa atau Siti Maryam/bunda Maria, meminta perlindungan melalui malaikat, meminta berkah melalui Santo Kristen dan sewaktu dgnnya. Semua doa, keampunan, permintaan, HARUS & HANYA ditujukan bagi ALLAH saja.

3. Siapa yang tidak mengafirkan orang-orang musrik atau meragukan kekafiran mereka atau membenarkan ajaran mereka. Maka orang yang berkeyakinan seperti ini juga telah kafir. Mereka telah membetulkan ajaran agama lain yang salah yang bermakna mereka pun mengakui ajaran agama yang salah. Ertinya mereka mengakui bahwa ada Tuhan selain Allah itu benar.

4. Siapa yang meyakini bahwa petunjuk selain Rasulullah saw lebih sempurna dari petunjuk beliau, atau meyakini bahwa hukum selain hukum beliau lebih baik dari selain hukumnya, seperti orang-orang yang lebih mengutamakan hukum thagut/demokrasi/komunis/hukum lainnya dari hukum Allah, maka orang yang berkeyakinan seperti ini juga telah kafir. Ertinya mereka tak meyakini Hukum Allah yang banyak ditulis dalam Al-Qur'an. Bila tak yakin ayat Al-Qur'an, maknanya mereka ragu akan Al-Qur'an. Ragu akan Al-Qur'an = Gugur imannya pada Kitab2 ALLAH. Ragu Al-Qur'an = Ragu akan perkataan Nabi, menganggap Rasulullah Muhammad SAW berbohong mengenai ayat Al-Qur'an... maknanya, gugur imannya pada para Nabi. Ragu Al-Qur'an = Ragu akan perkataan Malaikat Jibril, menganggap Malaikat Jibril berbohong masalah ayat Qur'an... maknanya, gugur imannya pada para Malaikat. Ragu Al-Qur'an = Ragu akan firman ALLAH, menganggap ALLAH tak sempurna & berbohong masalah ayat Qur'an... maknanya, gugur imannya pada ALLAH. Rukun Iman dalam Islam ada 6: Bila dalam kenyataan kehidupan & perbuatan keseharian kita tak percaya pada Al-Qur'an, maknanya 4 dari 6 Rukun Islam kita telah BATAL!!! Iman kepada Kitab-Kitab ---> Batal Iman kepada Para Nabi ----> Batal Iman kepada Malaikat ------> Batal Iman kepada Allah ----------> Batal Cuma tersisa 2 Iman Islam, iaitu: Iman kepada Hari Akhir & Iman kepada Qada & Qadar

5. Siapa yang membenci sebagian dari ajaran Rasulullah, meskipun ia tetap mengamalkannya, maka ia telah kafir. Berdasarkan firman Allah, "yang demikian itu adalah karena sesungguhnya mereka benci kepada apa yang diturunkan Allah (Al Qur'an) lalu Allah menghapuskan (pahala-pahala) amal-amal mereka." Mengapa Rasulullah Muhammad SAW bersabda bahwa banyak penghuni neraka ialah wanita? Kali ini, saya ada 2 jawaban untuk sementara: - Karena insya Allah kelak jumlah wanita:pria = 50:1 - Karena banyak wanita tak guna jilbab/tudung - Karena banyak wanita membenci poligami di Kitab Allah Sesiapa yang berkata baik lahir maupun batin jika poligami itu tak betul, poligami itu salah, maka maknanya: ia telah menyalahkan Al-Qur'an ia telah menyalahkan Kitab-Kitab Allah karena Poligami pun terdapat dalam Taurat, Zabur & Injil ia telah menyalahkan Rasulullah Muhammad SAW & para nabi lain karena Nabi Ibrahim, Nabi Musa, Nabi Daud, Nabi Sulaiman, Nabi Yakub, Nabi lain pun memiliki istri lebih dari 1 ia telah memfitnah Rasulullah Muhammad SAW berkata bohong tentang Ayat yang membatasi poligami 4 istri saja ia telah mempersendakan ALLAH & mengatakan ALLAH berdusta tentang ayat poligami Karena itu, insaflah wahai saudara-saudariku, mari, perbaharui syuhadah kita dengan sholat 5 waktu, karena Rasulullah Muhammad SAW bersabda: Alhamdulillah karena ALLAH telah menjadikan umatku sering mengucapkan syuhadah. Hal lain yang perlu diketahui bahwa membatasi kelahiran dengan kondom, suntik, atau medical lainnya ialah salah satu cara mereka para Kristen agar perkembangan umat Islam terbantut, sementara mereka banyak-banyak berkembang biak sebanyak-banyaknya.

6. Siapa yang memperolok-olok salah satu ajaran yang dibawa oleh Rasulullah saw. Atau memperolok-olok pahala dan siksaan yang diperoleh maka ia juga kafir. Dan dalil yang menunjukkan hal tersebut adalah firman Allah, "Katakanlah wahai (Muhammad), 'Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kalian selalu berolok-olok?' tidak usah kalian minta ma'af, karena kalian kafir sesudah beriman." (At Taubah: 65-66) Bila ada seorang yang mengakui Islam tapi dia bergurau dengan Al-Qur'an & berkata: "BEGITU PUN DAH SENGAL SUSAH, SAYA KAN CUMA BERGURAU." maka silahkan lihat Firman-firman ALLAH dibawah ini: Demikianlah balasan mereka itu neraka Jahannam, disebabkan kekafiran mereka dan disebabkan mereka menjadikan ayat-ayat-Ku dan rasul-rasul-Ku sebagai olok-olok. (18 Kahfi: 106) Dan apabila dia mengetahui barang sedikit tentang ayat-ayat Kami, maka ayat-ayat itu dijadikan olok-olok. Merekalah yang memperoleh azab yang menghinakan. (Qs. 45 Jaatsiyah:9) Dan jika kamu tanyakan kepada mereka, tentulah mereka akan manjawab, "Sesungguhnya kami hanyalah bersenda gurau dan bermain-main saja." Katakanlah: "Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?" (Qs.9 Taubah:65) Dan tidaklah Kami mengutus rasul-rasul hanyalah sebagai pembawa berita gembira dan sebagai pemberi peringatan; tetapi orang-orang yang kafir membantah dengan yang batil agar dengan demikian mereka dapat melenyap kan yang hak, dan mereka menganggap ayat-ayat kami dan peringatan- peringatan terhadap mereka sebagai olok-olokan. (Qs.18 Kahfi:56) Dan di antara manusia (ada) orang yang mempergunakan perkataan yang tidak berguna untuk menyesatkan (manusia) dari jalan Allah tanpa pengetahuan dan menjadikan jalan Allah itu olok-olokan. Mereka itu akan memperoleh azab yang menghinakan. (Qs.31 Luqman:6) Yang demikian itu, karena sesungguhnya kamu menjadikan ayat-ayat Allah sebagai olok-olokan dan kamu telah ditipu oleh kehidupan dunia, maka pada hari ini mereka tidak dikeluarkan dari neraka dan tidak pula mereka diberi kesempatan untuk bertaubat. (Qs.45 Jaatsiyah:35) Dan tinggalkan lah orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai main-main dan senda gurau, dan mereka telah ditipu oleh kehidupan dunia. Peringatkanlah (mereka) dengan Al-Quran itu agar masing-masing diri tidak dijerumuskan ke dalam neraka, karena perbuatannya sendiri. Tidak akan ada baginya pelindung dan tidak pula pemberi syafa'at selain daripada Allah. Dan jika ia menebus dengan segala macam tebusanpun, niscaya tidak akan diterima itu daripadanya. Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan ke dalam neraka. Bagi mereka (disediakan) minuman dari air yang sedang mendidih dan azab yang pedih disebabkan kekafiran mereka dahulu. (Qs.6 An'am:70) Orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai main-main dan senda gurau, dan kehidupan dunia telah menipu mereka." Maka pada hari (kiamat) ini, Kami melupakan mereka sebagaimana mereka melupakan pertemuan mereka dengan hari ini, dan (sebagaimana) mereka selalu mengingkari ayat-ayat Kami. (Qs.7 A'raaf:51) Sesungguhnya Al Quran itu benar-benar firman yang memisahkan antara yang hak dan yang bathil. dan sekali-kali bukanlah dia senda gurau. (Qs.86 Thaariq:13-14)

7. Perbuatan sihir dengan segala bentuknya. Maka barang siapa yang melakukan perbuatan ini dan meridhainya, maka ia telah kafir. Sebagaimana firman Allah, "Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syitan-syitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syitan-syitan itulah yang kafir (mengerjakan syihir). Mereka mengajarkan syihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babil yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan, 'Sesungguhnya kami hanya cubaan (bagimu), sebab itu janganlah kalian kafir'. Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan istrinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, sesungguhnyaa mereka telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah keuntungan baginya diakhirat dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui." (Al Baqarah: 102)

8. Mendukung dan membantu orang-orang musrik untuk mencelakakan kaum muslimin. Hal ini dilandasi oleh firman Allah, "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kalian mengambil orang-orang yahudi dan nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (kalian), sebagian mereka adalah pemimpin bagi sebagian yang lain. Barang siapa diantara kalian mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zhalim." (Al Maidah: 51)

9. Orang yang meyakini bahwa ada golongan manusia tertentu yang dibolehkan keluar dari syari'at Muhammad. Maka orang yang meyakini hal ini telah kafir, berdasarkan firman Allah, "Di antara ahli kitab ada orang yang jika kalian mempercayakan kepadanya harta yang banyak, dikembalikannya kepada kalian dan diantara mereka ada orang yang jika kalian mempercayakan kepadanya satu dinar, tidak dikembalikannya kepada kalian, kecuali jika kalian selalu menagihnya. Yang demikian itu lantaran mereka mengatakan, 'tidak ada dosa bagi kami terhadap orang-orang ummi.' Mereka berkata dusta terhadap Allah, padahal mereka mengetahui." (Al Imran: 75)

10. Berpaling dari agama Allah dengan wujud tidak mempelajarinya dan tidak mengamalkannya. Didasarkan pada firman Allah, "Dan siapakah yang lebih zhalim dari pada orang yang telah diperingatkan dengan ayat-ayat Tuhan-Nya, kemudian ia berpaling daripadanya? Sesungguhnya kami akan memberikan pembalasan kepada orang-orang yang berdosa." (As Sajdah: 32). Dan tidak ada perbedaan antara pelaku-pelaku sepuluh hal tersebut diatas, baik ia dalam keadaan main-main, bersungguh-sungguh, atau karena takut ketika melakukannya -kecuali orang yang dipaksa untuk melakukannya-. Semuanya adalah bahaya yang sangat besar dan sangat sering terjadi. Maka hendaknya setiap muslim dapat menghindarinya dan selalu menghawatirkan dirinya dari hal-hal tersebut. Kita kemudian berlindung kepada Allah dari segala sesuatu yang dapat mendatangkan kemurkaan dan adzabnya yang sangat pedih. Selawat dan salam semoga selalu terlimpah atas manusia terbaik, Muhammad serta atas para kerabat dan sahabatnya. Mari, sekali lagi kita perbaharui Syuhadah kita. Mari kita sama tegakkan sholat 5 waktu berjamaah di masjid. Rasulullah Muhammad SAW tak pernah perintah kita sholat 5 waktu seorang saja di rumah masing-masing. Kita sholat seorang saja, maka belum tentu sholat kita diterima, tapi bila kita banyak berjamaah sekali, insya ALLAH diterima semua. Bila kita dirikan sholat 5 waktu berjamaah, maknanya dalam 1 hari saja kita minima kita mengucap 9x syuhadah secara berjamaah disaksikan & di doa'akn para Malaikat di masjid/surau. INSYA ALLAH, ISLAM BANGKIT DARI TIMUR Tetapi...Islam tak akan bangkit jika ummatnya saja masih tak yakin dan tak dapat membuktikan Islam sebagai satu-satunya Agama yang sebenar. Ayuh, beritahu, jemput dan undang rakan2, saudara mara sebanyak yang mungkin dan forwardkan ini agara lagi banyak orang tahu, jika Cuma Islam saja satu-satunya yang terbukti BENAR!!! Hanya Allah saja yang akan membalas amal saudara yang berusaha memurnikan ISLAM dari kawan-kawan & saudara-saudara kita dengan mengajak meng-copy paste & menyebarkan tulisan ini. ALLAAHU AKBAR!!! DEMI ALLAH & DEMI KEBANGKITAN ISLAM !!!

anda

anda salah 1 shbt yg aku sayang dengan niat baikسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِYa الله ,shbt saya yang membaca ini adalh shbt yg soleh,kuat,sabar, sayangilah dia serta kasihilah dia. bantu tingkatkan kehidupannya, mudahkan rezekinya,sehatkn bdnnya. Jika dia melangkah,slmtkanlah dia, mudahkan langkahnya .أَمِِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ...=)

renungan

Sabda Nabi: Sesungguhnya Allah menerima taubat seorang hamba selagi nyawa belum sampai ke halkumnya. (Riwayat al- Tirmizi, dinilai hasan oleh al-Albani). Aduhai luasnya rahmat Allah dalam agama ini. Bahkan dalam sebuah hadis kudsi, Allah berfirman: Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dari-Ku, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu engkau pohon keampunan dari-Ku, Aku ampunkan engkau, aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, engkau jika datang kepada-Ku dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemui-Ku tanpa mensyirikkan Daku dengan sesuatu, nescaya aku datang kepadamu dengan penuh keampunan. (Riwayat al-Tirmizi, dinilai hasan oleh al-Albani).

Seseorang yang berdosa pula, tidak disuruh mendedahkan dosanya kepada orang lain sekalipun di hadapan ulama atau siapapun di kalangan manusia. Bahkan dia disuruh bertaubat antara dia dengan Allah dan menutup keburukan dirinya daripada orang lain. Nabi s.a.w. bersabda: Sesiapa yang menutup (keburukan) seorang Muslim, Allah tutup (keburukannya) di dunia dan akhirat. (Riwayat Muslim).

rama-rama

Rama-rama ibarat wanita.....
Wanita indah untuk disentuh....
tetapi nilai dirinya akan merosot....
setiap kali ada tangan-tangan kotor mencemari tubuhnya....
Harga diri dan maruah mudah tercemar...
Jika tidak dijaga dengan sempurna. Begitulah wanita....
Ia bagaikan rama-rama yang terbang...
membawa keindahan corak pada dirinya....

..........

Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan... oh ALLAH Maha Kuasa.... terima taubat hamba berdosa.... telah aku merasakan... derita jiwa dan perasaan... kerna hilang dr jalan... menuju redha MU Ya ALLAH... ku akui kelemahan diri.. ku insafi kekurangan ini... ku kesali kejahilan ini... terimalah taubatku ini... dihamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

resepi puding karamel

Bahan-bahan ( saiz:16 cm )

(400ml) susu segar/susu cair
5 sudu besar gula halus
3 biji telur- pada suhu bilik
2 biji telur kuning-pada suhu bilik
2-3 titik esen vanila [ KARaMEL ]
5 sudu besar gula
2 sudu besar air

Cara-cara

1.Sediakan karamel: Masukkan gula ke dalam periuk dengan 1 sudu besar air. Masak di atas api sederhana. Bila nampak sedikit perang, masukkan 1 sudu lagi air. Masaklah sehingga perang. Tuang ke dalam loyang. Ketepikan.
2.Masukkan telur dan kuning telur ke dalam mangkuk. Sambil dikacau masukkan gula sedikit demi sedikit. Kacau dengan perlahan sehingga sebati. Jangan biarkan berbuih.
3.Dalam periuk lain masukkan susu dan esen vanila. Panaskan sehingga 60 degree. Jangan sampai mendidih.
4.Dengan susu yang masih panas lagi, masukkan sikit demi sedikit susu ke dalam telur tadi. Kacau sehingga sebati. Tuang ke dalam loyang yang ada karamel tadi.
5.Tutupkan loyang dengan 2 lapis aluminium foil. Kukus dengan api sederhana selama 30 minit
6.Atau boleh juga dibakar di dalam oven. Tapi perlulah diletakkkan air suam ke dalam dulang pembakar. Bakar selama 40-45 minit pada suhu 150 degree.
7.Bila dah masak. Jangan buka aluminium foil. Biarkan 5 minit. Kemudian bolehlah dibuka.
8.Bila sejuk bolehlah disimpan dalam peti ais

resepi kek gula hangus

Bahan-bahan ( 6 orang )

1 cawan gula
1 cawan air panas
1 cawan tepung gandum
1 cawan susu pekat
2 camt soda bikarbonat
4 biji telur
2 camb mentega

Cara-cara

1.Masak gula dengan api sederhana hingga hangus.
2.Masukkan air dan masak lagi hingga gula cair.
3.Masukkan mentega. Sejukkan. Ketepikan dulu.
4.Pukul telur hingga betul2 kembang dan pekat.
5.Masukkan susu pekat ke dalam telur tadi, kacau sebati.
6.Masukkan pula tepung + soda. Sebatikan.
7.Akhir sekali, masukkan air gula yang dah sejuk.
8.Perap adunan selama lebih kurang 3-4 jam.
9.Bakar dengan api sederhana 160-180 selama 1 jam"

Isnin, 21 Februari 2011

AMUK--Tak Relevan




Yeah… Yeah…
Yeah… Yeah…
Engkau kini tak serupa dulu
Berkawan pun nak pilih bulu
Poket lebat engkau pun rapat
Poket lebat engkau pun rapat
Memang kau hebat
Hatimu berkarat…

Engkau kini tak serupa dulu
Berkawan pun nak pilih bulu
Poket lebat engkau pun rapat
Poket lebat engkau pun rapat
Memang kau hebat
Hatimu berkarat…

Engkau kawan tak boleh harap
Kau sememang pandai berpura
Masa senang kitalah teman…Yeah!
Memang……Yeah..Yeah..Yeah…Yeah…Yeah…
Kau kejam…
Masa senang kitalah teman
Masa senang kitalah kawan
Dimasa susah tidak pun kau pandang…

Engkau kini tak serupa dulu
Berkawan pun nak pilih bulu
Pandang serong sebelah mata
Pandang serong sebelah mata
Kau makin sombong semenjak kau kaya…Yeah!

Dikir Timur - Amuk




Berhujan serata petala
Gempita dihembus pawana
Malang sungguh khabar yang tiba
Hati emas terbelah dua

Biar terbelah masih berharga
Bukan begitu niat hamba
Bagikan saja sama rata
Terbelah dua isi tiada
Pasti dijual bikin kaya
Itu 'kan sementara

Kalau diikut tamak haloba
Segunung pun langsai
Baik dilebur buat hiasan
Bertatahkan intan hartamu tak kontang
Hidupmu tak keruan

Kalau begitu leburkan saja
Terpulang pada pendirian
Bagikan satu sama satu
Tangan kutadah dengan redha
Sudah berhimpun bulan bintang
Ku hanya mengingatkan
Harta karun disimpan jangan
Aku hanya mengingatkan

AMUK - Biru Mata Hitam Ku




Mana bukti kata sakti
Kau laungkan oh ho
Mana panji perjuanganmu semalam

Mana kesan cinta agung
Kau talunkan oh ho
Mana teman ingin juga ku saksikan

Aku damba kebebasan
Biar pahit biar pedih
Biar biru mata hitamku

Mana pedang sejahtera
Kau hunuskan oh ho
Mana hilang oh kemana wahai teman

Aku rela menemanmu
Dalam sulit dalam sepi
Andai engkau tak takut mati

Aku rela mengekormu
Dalam ribut dalam kabut
Andai engkau tak jadi takut

Ahad, 20 Februari 2011

Kembara : Kupu Kupu




Bayangkan kau seekor kupu-kupu
Sedang berterbangan dalam sebuah taman
Kau tak tahu akan nasibmu
Kau hanya terbang mencari madumu

Dulunya kau buta tak tahu
Dalam kepompongmu, dalam kepompongmu
Kini lihatlah semua
Lihat sekelilingmu, lihat sekelilingmu

Warna sayapmu mungkin gemerlap
Indah mata memandang bilaku terbang
Tapi hanya masa akan menentukan
Bila ku dijadikan perhiasan dinding

Aku kecil & tak berkuasa
Ku tak berkuasa, ku tak berkuasa
Namun mataku tak dapat terlindung
Dari melihat akan kecurangan

Yang benar tetap benar walau dipertikaikan
Yang salah tetap salah walau diselindungkan
Dari itu jangan kau tangkap aku
Aku disini hanyalah SEMENTARA WAKTU....

Khamis, 17 Februari 2011

kepala angin - search




Goyang badan ikut irama
biar semua sistem berjalan lancar
kepala angin....heyyy
kepala angin....heyyy

Otak ok hati mesti bersih
baru kita boleh berkasi-kasi
kepala angin....heyyy
kepala angin....heyyy

Kepala angin mesti cari obat
kalau tidak nanti melarat
kepala angin tiada kawalan ketat
kalau tidak nanti kesal..
haha..

(yuk yak yi yuk yak manak satuk yg cukup mahuk)
kepala angin....heyyy
kepala angin....

kalau begini lah berterusan
kau diam aku pun naik bosan
kepala angin....heyyy
kepala angin....heyyy

Kepala angin mesti cari obat
kalau tidak nanti melarat
kepala angin kena kawalan ketat
kalau tidak nanti kesal..

kepala angin..
buanglah angin..
kepala angin...
hey kepala angin megapa engkau dingin.


Kepala angin mesti cari obat
kalau tidak nanti melarat
kepala angin kena kawalan ketat
kalau tidak nanti kesal.. ei..


kepala angin..
buanglah angina
kepala angin
hey kepala angin megapa engkau dingin.
kepala angin..
buanglah angina
banyak sangat ingin..
hey kepala angin megapa engkau dingin.

kepala angin...
buanglah angina
kepala angin
hey kepala angin megapa engkau dingin

kepala angin..
buanglah angina
oui oui

kepala angin
banyak sangat ingin..
kepala angin
hey kepala angin megapa engkau dingin
kepala angin

akta 15 dalam perlembagaan pekerja sosia

Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid dan Rosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika mereka berdua keluar berdating…
Hamid : “Kita nak kemana nie?
Rosni : “Tak kisah la.. mana-mana pun boleh”
Hamid : “Apa kata kalau kita ke pantai..
Rosni : “Saya ok aje..”
Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar dari kereta.. merekahanya berehat sambil berbual-bual didalam kereta.. Mulanya berbual biasa.. lama-kelamaan.. Hamid meletakkan tangannya di paha Rosni.. nampaknya Rosni tidak membantah.. Beberapa minit kemudian.. Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci ke atas… Rosni masih tidak membantah… hinggalah akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci lagi.. Rosni berkata dengan sopan..
“Abang Hamid… ingatlah pada akta 15 dalam perlembagaan pekerja sosial”
Setelah mendengarkan teguran Rosni itu.. Hamid terus menarik tangannya menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnya dia tidak berapa ingat isi kandungan akta 15 itu..
Hamid : “Maafkan saya”
Rosni : “Tak apa”
Lalu mereka pulang… Di rumah.. Hamid terus masuk ke bilik dan membuka buku perlembagaan pekerja sosial dan mencari akta 15.. lalu dia membaca kandungannya…
“Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh Jalan Sahaja”

Isnin, 14 Februari 2011

wanita..


Wanita Yang Indah "Pandangan mata seorang wanita lebih tajam dan merbahaya daripada tembusan panah yang berbisa. Oleh itu awasilah selalu agar jangan terkena panahan matanya..." Aduhai wanita sungguh mahal pandangan mu di mata lelaki, tapi kenapa masih ada lagi yang tidak menyedari? Dirimu terlalu agung di mata lelaki dan terlalu mulia di sisi pencipta mu, namun itu semua hanya jika kau tahu mengagungkan dan memuliakan diri mu sendiri. Menjadi wanita adalah satu anugerah yang tepaling indah. Seharum mana pun wangian kasturi tidak mampu menandingi wangian budi pekertimu, lembutnya gumpalan kapas masih tewas dek kelembutan tingkah mu, halusnya butiran pasir yang menjadi peneman setia si pantai masih tidak dapat menandingi halusnya tuturmu. Duhai wanita sebenarnya, maruah diri yang kau galas lebih berat daripada bongkah bongkah batu yang besar, kau menepis dengan penuh sabar tiap godaan nafsu dunia yang datang bertubi tubi hingga hampir mengheretmu ke kancah yang penuh onar. Percayalah wanita, akan ada bahagia diakhir kesengsaraanmu asal saja kesabaran menjadi bentengmu. Wanita ku, terima saja makian yang bederu deru ibarat halilintar yang singgah di cupingmu, terima saja itu dengan senyuman dan ambil saja sebagai halwa telinga yang mengajarkan mu erti kesabaran. Itu sebenarnya dendangan sumbang dari bibir bibir sumbing yang ingin melihat mu sungkur. Percayalah akan ada berita manis yang singgah dicupingmu suatu masa nanti asal saja gunung kesabaranmu tidak pernah kau tarah. Saudara wanitaku, iman mu adalah perisai, agamamu adalah landasanmu disetiap langkah yang kau atur. Jangan sesekali kau biarkan anasir songsang memperkotak katikan iman mu apatah lagi agama yang kau kandung hanya kerana nikmat duniawi semata mata, jangan kau gadaikan maruahmu yang tidak ada galang gantinya hanya kerana mengejar sesuatu yang tidak mungkin bisa kau kendong. Andai kata kau tersungkur, segeralah bangkit dan sekiranya kau tersasar jauh dari landasan hidupmu atur kembali langkahmu bersama titipan iman dan mulakan dengan langkah yang baru. Sedangkan sang jentayu yang kepatahan sayapnya masih bisa hidup bertongkat paruh apatah lagi kau yang dianugerahkan akal fikiran. Jangan bersedih wahai wanita andai apa yang kau ingini tidak kau beroleh di dunia, syurga itu sentiasa menanti mu. Bulatnya iman dan takwa sumaiyah ketika di hunuskan tombak ditubuhnya, demikian jugalah bulat iman mu harus kepada pencipta mu. Peganglah kata kata ini, "kau sebenarnya tidak akan tersasar seandainya keimananmu kau jadikan sebagai tunjang dalam kehidupan". Wanita, biar tawadukmu lebih menggungung daripada kejelitaanmu, biar keayuan mu terpancar dek kerana lemah gemalainya perilaku, biar kebijaksanaan mu terpampang oleh tingginya ilmu mu. Jangan sesaat pun kau lupa setianya masyitah pada Tuhannya, agungnya kasih khadijah kepada agamanya dan perjuangan srikandi srikandi agama terdahulu. Jadikan agama mu sebagai tunjang yang memperkasakan akidah mu, biar kesabaranmu manjadi benteng perjuanganmu dan lebarkan iman mu dengan sejuta lapis sifat mahmuda. Jadilah kau wanita paling bahagia.

Jumaat, 11 Februari 2011

SUARA KUBERHARAP (Lagu: Hijau Daun - Musik + Vokal: Hero Hanura)

The Ramlees - itulah sayang (Mira Tilu, Yuna, Najwa & Liyana Fizi )

merepek je.. kejenye..

ISTILAH PERASAAN SUKA - Perasaan yang wujud dalam diri semua orang. Kita akan suka pada seseorang itu jika dia telah membuatkan kita gembira atau menyenangkan hati kita walaupun orang itu belum kita kenali sepenuhnya.


MINAT - Perasaan suka yang mendalam hingga timbulnya rasa minat pada seseorang dan sebolehnya cuba mengikuti setiap perkembangan dirinya dan ingin mendekatinya.


SAYANG - Perasaan minat pada tahap luarbiasa hingga wujudnya rasa sayang dan merasa terlalu kasih pada seseorang itu hingga sanggup melakukan apa saja untuknya dan sentiasa memberi perhatian yang lebih padanya.


CINTA - Perasaan sayang yang keterlaluan hingga lahirnya rasa cinta lalu meletakkan seseorang itu di tempat yang paling istimewa dalam hatinya dan sentiasa menganggap orang itu adalah yang pertama dan terakhir dalam hidupnya. Pengertiannya terlalu suci dan luhur. Cinta bukanlah paksaan kerana ia adalah kombinasi rasa suka, minat dan sayang.

dia&aku

video

Khamis, 10 Februari 2011

Tinggal Sepi - Amy Search



Kalimah indah
Kau masih bergema
Cermin suluh kupecah sejuta

Kau adalah segalanya
Kau mampu bermegah
Aku pula melutut kebumi

(Korus)
Tinggal sepi
Dikamar dingin ini
Menanggal duri-duri
Dalam taman hati

Tinggal sendu
Semua ditimbus tepu
Hati semakin beku
Kau terus berlalu
Tinggal sepi

Jangan tanya lagi
Jangan tambahkan pedih
Cukuplah sudah ku derita

Kau yg sememang hebat
Semakin sempurna
Aku yg silap memujamu

Kenapakah terjadi
Sangkaku tak menjadi
Jadi sekali lagi
Oh satu misteri

..

nyata bukan ilusi..
mimpi bukannya rialiti..
hidup bukan fantasi..
tapi mati itu pasti..

Ahad, 6 Februari 2011

Khalifah-nur



Nur cahayaMu bersinar
mencar pelusuk dunia
terangi segala

ku tersentuh gementar
alunan suara azan
memanggilku yang terleka

lamunanku tersedar
silau dari cahaya
gelombang malam gempita

baru kini ku sedar
padaMu Maha pencipta
ku insan terlupa

berikan aku
hidayah Mu
kupenuhi jiwa

hanya padaMu
ya Tuhanku
sinar permata hatiku

padaMu tuhan ku sujud keampunan
ampunkan dosaku padaMu
hanya padaMu ku pohonkan sejahtera
ya Tuhanku yang Maha Esa

lamunanku tersedar
silau dari cahaya
gelombang malam gempita

baru kini ku sedar
padaMu Maha pencipta
ku insan terlupa

HERO TERLARANG ( ASH ) - DEF GAB C.flv



KERNA NILA SETITIK
HABIS SUSU SEBELANGA
APA DALAM BILIK
SEMUA RAHSIA TERBONGKAR

DIMANA......
KEADILAN ITU
KAU BUAT ......
HARUSNYA
KAU TANGGUNG LAH SENDIRI

LEMBU YANG PUNYA SUSU
SAPI YANG DAPAT NAMA
APA DALAM BAJU
SEKUNTUM BUNGA CINA
DIMANA PENDIRIAN MU

DUGAAN
HARUSNYA KAU TABAH MENGHADAPI

CERMINKAN LAH DIRI
LIHATLAH KEBURUKANMU
KAU SELALUNYA BEGITU
BUAT TAK TAHU

TIADA RASA BERPUTUS ASA
TIADA RASA DENDAM KESUMA
CUMA RASA TEBAL MUKA
KAU DICERCA

BILA HABIS MADU
SEPAHNYA DIBUANG
JANGAN IKUT NAFSU
JADI HERO TERLARANG
DIMANA PENDIRIANMU

DUGAAN
HARUSNYA KAU TABAH MENGHADAPI

CERMINKAN LAH DIRI
LIHATLAH KEBURUKANMU
KAU SELALUNYA BEGITU
BUAT TAK TAHU

TIADA RASA BERPUTUS ASA
TIADA RASA DENDAM KESUMA
CUMA RASA TEBAL MUKA
KAU DICERCA

Sabtu, 5 Februari 2011

Justice - Anggerik Impianku



hanya ku serah padamu
untukmu impian hatiku
kau ku ukir didalam hati
bersama mimpi mimpi

kasihku hanya padamu
yang berseri seputih salju
terbinalah sebuah kasih
yang tak akan berakhir

akan ku buktikan
segala kata kata indah
akan ku sematkan didalam jiwa raga

cinta yang telah bersemi
seindah warna pelangi
ku hiaskan untukmu
kau anggerik impianku

walau harus ku tempuh
pahit manis bersamamu
kuciptakan istana kan ku serahkan
hanya untukmu

akan ku buktikan
segala kata kata indah
akan ku sematkan didalam jiwa raga

cinta yang telah bersemi
seindah warna pelangi
ku hiaskan untukmu
kau anggerik impianku

walau harus ku tempuh
pahit manis bersamamu
kuciptakan istana kan ku serahkan

cinta yang telah bersemi
seindah warna pelangi
ku hiaskan untukmu
kau anggerik impianku

walau harus ku tempuh
pahit manis bersamamu
kuciptakan istana kan ku serahkan

hanya untukmu

Justice - Pribumi 1990



Pertikaian menyelubungi..

Penduduk pribumi..

Sengsara derita..

Di tanah sendiri..

Mencari kebebasan..

Biar ramai yang kecundang..

Semangat mu tak kan hilang..

Bersemadi dalam ingatan..

Untuk suatu keadilan..

Bangkitlah pribumi..

Perjuanganmu penuh erti..

Mencari keadilan, kedamaian..

Bangkitlah pribumi..

Perjuanganmu penuh erti..

Mencari keadilan, kedamaian..

Bangkitlah pribumi..

Perjuanganmu penuh erti..

Mencari keadilan, kedamaian..

Bangkitlah pribumi..

Perjuanganmu penuh erti..

Mencari keadilan, kedamaian..

Keamana menyelubungi..

Penduduk pribumi..

Dan pastikan bersinar mentari..

Menyuluh keadilan..

Bangkitlah pribumi..

Perjuanganmu penuh erti..

Mencari keadilan, kedamaian..

Bangkitlah pribumi..

Perjuanganmu penuh erti..

Mencari keadilan mengharungi keganasan..

Projek - Aku Kumbang Dirimba 1989



Gurisan kasihmu..

Mengganggu jiwa..

Senyuman manismu..

Aku tergoda..

Merdu suaramu..

Tiada bandingan..

Halus pekertimu..

Dewi kayangan..

Tercari-cari aku..

Di dalam hayalan..

Raut wajahmu kasih..

Menjadi idaman..

Berikan ku kesempatan..

Menyunting bunga di taman..

Tapi..

Apa kan daya..

Aku kumbang dirimba..

Mengeluh resahku..

Menunggu cinta

Memendam rindumu..

Aku kecewa..

Sang bunga kan layu..

Tanpa disapa..

Terguris luka ku di dalam dada..

Tercari-cari aku..

Di dalam hayalan..

Raut wajahmu kasih..

Menjadi idaman..

Berikan ku kesempatan..

Menyunting bunga di taman..

Tapi..

Apa kan daya..

Aku kumbang di rimba..

Mengeluh resahku..

Menunggu cinta..

Memendam rindumu..

Aku kecewa..

Sang bunga kan layu..

Tanpa di sapa..

Terguris luka ku di dalam dada..

Kalmari.. Semalam.. Hari ini..


Kalmarin..

Tersunggul lesu di awan nan biru..

Mencari teman jiwa yang lara..

Terhenti langkah membisu..

Terbuang jauh dibalik angkasa..


Semalam..

Lembut angin berbicara..

Gemalai mengatur langkah..

Tersipu menyaut sapaan..

Manis terukir dibibir yang merah..


Hari ini..

Kau ligat memain kata..

Mengorak langkah hidup suasana..

Tawa riang silih berganti..

Bersama teman sejati disisi..

Jumaat, 4 Februari 2011

3.2.2011 mencari naga yang hilang

siapa punya kerja la ni..

buang tabiat tengah hutan..

penatnya...

jauh ketinggalan...

hurray... dah sampai...

walau letih tetap tersenyum..

rehat sejenak..

opss....

mangsa buli.. en amir sYj di hadapan dan en sarum di belakang.. perut berat hahah..

pendakian yang agak curam dan licin..


keletihan.. padan muka..




aktiviti 3.2.2011 semperna cuti kongsi fat coi berpakat dengan beberapa sahabat beriadah sepetang di bukit jugra.. sambil memerah keringat menjejak puncak bukit jugra.. sangt menyeronokkan dan memenatkan serta mencabar stamina.. sungguh ramai pengunjung termasuklah kaum china yang mengambil kesempatan cuti kongsi fat cai untuk menjalankan aktiviti riadah bersama famili mereka.. terserempak dengan pn eng sekeluarga gl masa kerja di nec yang juga datang beriadah.. semapat jugak bertegur sapa... kenal lagi dia kat aku ni hahah..
mendaki ke puncak bukit jugra mengambil masa lebih kurang 30 minit dan menuruni bukit dalam 20 minit.. sekian lama tak beriadah ni bercurah curah jugak la peluh yang keluar.. amat memuaskan.. moga bertambah sihat la badan ku ini.. terima kasih kepada en amir sYj, en sarum dan dua orang anak lakinya yang sudi bersama-sama menjejaki naga yang hilang.. mungkin akan menjadi aktiviti mingguan atas cadangan en amir sYj hahhaa


Selasa, 1 Februari 2011

Wa Suka Lu..


Wa suka lu punya gaya..

Wa suka lu punya cara..

Menarik..

tertarik dan menarik..

Memikat..

terpikat dan memikat..

Wa suka lu punya gelek..

Wa suka bulu mata lentik..

Menawan..

tertawan dan menawan..

Mengancam..

terancam dan mengancam..

Suaramu merdu menawan..

merdu menawan hatiku..

Senyummu manis berseri..

manis berseri selalu..

Wajahmu selalu terbayang..

selalu terbayang dikalbu..

Rinduku pada dirimu..

pada dirimu selalu..

Wa lama sudah tertarik..

Gayamu sangat menarik..

Matamu..

mata berkelip-kelip..

Diriku sudah ada penyakit..

Stevenson - Cap Apek



Wahai kawanku.. dengarlah lagu.. lagu ini.. lagu nasihat.. badanku kurus.. bukan tak makan.. tiap hari ku minum.. sebotol cap apek..

Cewek sialan.. kegatalan.. mata duitan.. mata keranjang..

Gara-gara.. ku ikut cewek.. duit ku habis.. mana nak korek.. manaku tahan.. ku kerja kontrak.. tiap hari ku pinjam.. sepuluh ringgit..

Cewek sialan.. kegatalan.. mata duitan.. mata keranjang..

Kalu aku.. mati nanti.. lubang kuburku.. siapa yang gali.. tanami aku.. di pohon ganja.. batu nisanku.. bertulis dari.. botol cap apek..

Cewek sialan.. kegatalan.. mata duitan.. mata keranjang..

Wahai kawanku.. dengarlah lagu.. lagu ini.. lagu nasihat.. badanku kurus.. bukan tak makan.. tiap hari ku minum.. sebotol cap apek..

Cewek sialan.. kegatalan.. mata duitan.. mata keranjang..

Gara-gara.. ku ikut cewek.. duit ku habis.. mana nak korek.. manaku tahan.. ku kerja kontrak.. tiap hari ku pinjam.. sepuluh ringgit..

Cewek sialan.. kegatalan.. mata duitan.. mata keranjang..

Kalu aku.. mati nanti.. lubang kuburku.. siapa yang gali.. tanami aku.. di pohon ganja.. batu nisanku.. bertulis dari.. botol cap apek..

Cewek sialan.. kegatalan.. mata duitan.. mata keranjang..

La… la… la…

La… la… la… la…

La… la… la… la…