Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Isnin, 16 Julai 2012

bola longkang 15/97/2012

fadil dengan gaya kidalnya..

ha ni la masalah kaki panjang bila main boling, rupa orang bersilat dah..

jen dengan tersendirinya..

 lontaran kidal fadil..

 hampeh tengok pungutan mata.. semua bola ke longkang..

 jen dengan isteri..

 lontaran terhebat dari jen hahah..

tunggu bola tak sampai-sampai..
 aku dengan fadil..

 jen dengan fadil..

 fadil dengan cik tunangnya..

sahabat lama,  hampir 16 tahun tak jumpa hehhe di gelanggang boling kita bersua haha

udah-udah la kawan bercinta tu....hahhaa

Ahad, 15 Julai 2012

Nilai Cintamu - Sudirman


Pernah dulu.. ku fikirkan..
Tanpa cinta.. tak mengapa..
Bila kau pergi.. ku rasakan..
Sunyinya.. dihati..
Baru kini.. ku tahu..
Nilai cintamu..

Ku renungi.. gambarmu..
Ku baca surat surat mu..
Namun pedihnya.. ku terasa..
Tanpa kau.. bersama..
Ku harap.. dikau pun..
Begitu jua..

Kini aku mengerti..
Hanya engkau pelita hati..
Semua yang.. kau korbankan..
Hanyalah.. untukku..
Akan tetapku kenang..
Kasihmu.. terhadap diriku..
Janji untuk bersama..
Sehidup.. semati..

Pernah dulu.. ku fikirkan..
Tanpa cinta.. tak mengapa..
Bila kau pergi.. ku rasakan..
Sunyinya.. dihati..
Baru kini.. ku tahu..
Nilai cintamu..

Ku renungi.. gambarmu..
Ku baca surat surat mu..
Namun pedihnya.. ku terasa..
Tanpa kau.. bersama..
Ku harap.. dikau pun..
Begitu jua..

Andainya.. kau kembali..
Kan ku curahkan rasa hati..
Agar dikau mengerti..
Cintaku yang suci..
Berikan.. ku harapan..
Untuk bersamamu semula..
Akan aku buktikan..
Nilai cintaku...

Jumaat, 13 Julai 2012

ayam den lapeh maksak jps

JOM-JOM BERSUKAN..
 
BERGAYA JE... BERSUKANYA TAK..

NI PUN SAMA GAYA MESTI KENA ADA..

HA APA PANDANG-PANDANG.. SEPAK KANG..

KAWAN MATA SUDAH RABAK..

APA NI...
 
KAWAN SUDAH PENING..

HA..CAK...

AKU SEBAGAI APA SEBENARNYA NI.. HAHAHA

PESTA SUKAN DWI TAHUNAN MAKSAK JPS

Ahad, 8 Julai 2012

bunga 8/7/2012

floria bougainvillea 2012 enduring beauty..

festival bunga & taman Putrajaya 2012..

 ala-ala gurun.. nice ya..

 gubahan pokok bongzai..

dekat rumah aku tak ada perigi macan ni..

perigi buta, baldi dah pecah... apa la dia orang ni ganas...
 
laman rumah pusaka... sekarang susah nak jumpa laman rumah macan ni..

taman bunga..

boboiboy...

yaya..

indah saujana mata memandang..

bunga orkit, betul ke aku eja ni hahah

adunan warna-warna bunga yang sungguh cantik..
 
terima kasih... jumpa di floria 2013... dapat pergi lagi entah tidak..

Sabtu, 7 Julai 2012

DATA - Nyanyian Rindu Buat Kekasih


Tiada yang lain yang ku cinta..
Hanyalah padamu..
Tiada yang lain yang ku rindu..
Hanyalah dirimu..
Dikaulah permata yang bersinar..
Di kala ku kesepian..

Tiada yang lain yang ku mahu..
Hanyalah kasihmu..
Tiada yang lain yang ku puja..
Hanyalah dirimu..
Tak mungkin aku berpaling..
Berpaling mencari yang lain..
Tak mungkin aku biarkan kau merana..

Aku cinta kepadamu.. sepenuh hati..
Janganlah kau ragu kasih..
Ragu padaku..
Sejujur niatku.. niat bersama..
Selama-lamanya..
Janganlah kau pergi kasih..
Pergi dariku..

Ku nyanyikan lagu rindu..
Buatmu kekasih..
Ku baca puisi syahdu..
Puisi kita...
Ku ingin kau di sampingku..
Untuk sama-sama..
Melayarkan bahtera cinta.. yang terbina..
Oh! Kekasih... dengarkanlah..
Bila aku tersiksa.. kaulah penawarnya..
Bila kau terluka.. akulah penyembuhnya..
Kita sama-sama sudah jatuh hati.. jatuh cinta...

Ku nyanyikan lagu rindu..
Buatmu kekasih..
Ku baca puisi syahdu..
Puisi kita...
Ku ingin kau di sampingku..
Untuk sama-sama..
Melayarkan bahtera cinta.. yang terbina..
Oh! Kekasih... dengarkanlah..
Bila aku tersiksa.. kaulah penawarnya..
Bila kau terluka.. akulah penyembuhnya..
Kita sama-sama sudah jatuh hati.. jatuh cinta...

Tiada yang lain yang ku cinta..
Hanyalah padamu..
Tiada yang lain yang ku rindu..
Hanyalah dirimu..
Dikaulah permata yang bersinar..
Dikala ku kesepian..

Tiada yang lain yang ku mahu..
Hanyalah kasihmu..
Tiada yang lain yang ku puja..
Hanyalah dirimu..
Tak mungkin aku berpaling..
Berpaling mencari yang lain..
Tak mungkin aku biarkan kau merana...

Rabu, 4 Julai 2012

Kejora-Bila Kasih Menyepi



Ke mana perginya rambulan..
Sang pungguk merayu sepanjang malam..
Betapa sedihnya di hati..
Bila kasih menyepi..
Bila kasih menyepi..

Mengapa perawan setia..
Bermandi airmata kedukaan..
Alangkah pedihnya di hati..
Bila kasih menyepi..
Bila kasih menyepi..

Haruskah usia mangsanya..
Kezaliman asmara tiada harga..
Inikah hasil percintaan..
Yang kau agung-agungkan..
Oh! Biarlah.. pergi..
Oh! Biarlah.. pergi..

Hapuskan semua kepiluan..
Hidupmu belum tiba kehancuran..
Bukalah matamu perawan..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..

Haruskah usia mangsanya..
Kezaliman asmara tiada harga..
Inikah hasil percintaan..
Yang kau agung-agungkan..
Oh! Biarlah.. pergi..
Oh! Biarlah.. pergi..

Hapuskan semua kepiluan..
Hidupmu belum tiba kehancuran..
Bukalah matamu perawan..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..
Aku ada di sisi..

gamma tengkujuh


Tenang laut hidupku..
Tiba tengkujuh mu menampar..
Cinta..

Beralun berirama.. pantai perasaan ku ini..
Bergelora..

Matamu.. mu yang raudah..
Jeritan perasaan..
Bahang panasnya ku terasa..
Dan kelembutan yang ada..

Renungmu bagaikan bercerita..
Bibirmu mengukir kalimah..
Cinta di balut kesucian..
Dengan.. rindu lama..

Oh..adakah ini cinta..
Dengan sendiri tercipta..

Hanyalah kau yang tahu..
Ku tak upaya..
Hanyalah kau yang tahu..
Segala rahsia..

Sinarilah.. cahaya cintamu..
Agar bisa dapat..
Ku tafsirkan..

Hanyalah masa..
Dapat menentukan ..
Suburnya kasihmu..
Dadaku mekar..

Cintamu.. cintaku..
Menjadi satu..
Di dalam.. tengkujuh.. kita bertemu..
Kekasih..

Hanyalah kau yang tahu..
Ku tak upaya..
Hanyalah kau yang tahu..
Segala rahsia..

Sinarilah.. cahaya cintamu..
Agar bisa dapat..
Ku tafsirkan..

Hanyalah masa..
Dapat menentukan ..
Suburnya kasihmu..
Dadaku mekar..

Cintamu.. cintaku..
Menjadi satu..
Di dalam.. tengkujuh.. kita bertemu..
Kekasih..

Sofea syj Siksa Bayangan

video

Bosanku di neraka ini..
Hidupku kan terus begini..
Jiwaku terus membeku..
Bebas kan ku tak tahan lagi..

Kaku tak bergerak..
Ngilai tak terdengar..
Aku ingin terus hidup..
Bebas dari siksaan..

Membeku terlantar di sini..
Bayangan untuk kematian..
Tidurku aku dipisahkan..
Tak tahu dimana dirimu..

Kaku tak bergerak..
Ngilai tak terdengar..
Aku ingin terus hidup..
Bebas dari siksaan..

Membeku terlantar di sini..
Bayangan untuk kematian..
Tidurku aku dipisahkan..
Tak tahu dimana diriku..

Tersiksa oleh kenikmatan..
Inikah diberi pembalasan..
Tirai dari jiwamu..
Meronta tersiksa selamanya..

Tirai dari jiwaku..
Tirai dari jiwaku..
Meronta tersiksa selamanya..

Tirai dari jiwamu..
Tirai dari jiwaku..

Selasa, 3 Julai 2012

..gud sharing..


Kasih sayang umpama air. Tanpa air, kita akan kehausan.
Kasih sayang umpama udara. Tanpa udara, sesaklah nafas.
Kasih sayang umpama mentari.Tanpa mentari, tiadalah cahaya.
Kasih sayang umpama bulan.Tanpa bulan, tiadalah seri.

Namun dalam kesibukan manusia bekerja, sibuk mencari wang, sibuk meningkatkan prestasi diri, sibuk memuja minat sehingga ada yang mengabaikan nilai kasih sayang di dalam kehidupan.
Sesungguhnya sifat kasih sayang adalah milik setiap makhluk.

Oleh itu, suburkanlah perasaan kasih sayang di dalam diri masing masing sebelum terlambat. Apatah lagi,kita diajar dan dididik oleh Nabi saw untuk sentiasa berkasih sayang.
Alangkah indahnya hidup ini jika kasih sayang ada di mana mana.
Lebih indah lagi andai cinta dan kasih sayang yang dicurahkan itu kerana hanya kerana Allah SWT dan mengharap redhaNya... Semoga cinta dan kasih sayang kita berkekalan hingga akhir hayat....
~~

Isnin, 2 Julai 2012

Ainan Tasneem-Aku Suka Dia versi studio


Aku lihat dia disana..

Aku ingin mendekatinya..
Aku cuba menghampirinya..
Lalu aku menyapa dia..

Dia pun membuka bicara..
Dan aku mulai mengenalnya..
Kita mulai bermain mata..
Mula timbul rasa bahagia..

Bila dia, mendekati diriku..
Hatiku rasa sesuatu..
Bila dia, senyum pada diriku..
Hatiku rasa tak menentu..

Kekadang hati ku bertanya..
Adakah dia dah berpunya..
Kerana diriku berasa..
Aku jatuh hati padanya..

Aku ingin memilikinya..
Aku ingin menjaga dia..
Aku ingin mencinta dia..
Aku ingin hidup dengannya..

Bila dia, mendekati diriku..
Hatiku rasa sesuatu..
Bila dia, senyum pada diriku..
Hatiku rasa tak menentu..

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya..
Untuk meluahkan rasa..
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja..
Menunggu cinta darinya..

Ku terima satu nota darimu..
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’..

Bila dia, mendekati diriku..
Hatiku rasa sesuatu..
Bila dia, senyum pada diriku..
Hatiku rasa tak menentu..

Akhirnya kini ku kan mampu ceria..
Diriku sangat gembira..
Akhirnya kini, aku mulai bahagia..
Menerima cinta darinya..

Aku suka dia..