Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Rabu, 9 Januari 2013

filem gila-gila remaja 1986






Sinopsis
Telatah dan kenakalan anak muda bernama Roy yang masih belajar di sekolah swasta sering menimbulkan pelbagai masalah. Di sana dia telah jatuh cinta dengan seorang gadis bernama Susiana dimana tidak disenangi oleh anak Datuk Yaakob, Farouk. Pergaduhan telah tercetus antara Roy dan kumpulan gagak hitam dimana Farouk cedera parah dan Remy dihantar ke pusat pemulihan akhlak. Roy membuat keputusan untuk kembali ke kampung setelah dihina oleh rakan-rakannya.  

Cast

Faizal Hussein
Azroy(Roy) (Pelakon Utama)

Rehana Yassin
Susiana (Pelakon Utama)

Rosyam Nor
Remy (Pelakon Pembantu)

Kamarool Yusof
Farouk (Pelakon Pembantu)

R. Jaafar
Guru Besar (Pelakon Pembantu)

Hussein Abu Hassan
Bapa Susiana (Pelakon Pembantu)

Mahyon Ismail
Ibu Susiana (Pelakon Pembantu)
Yusni Jaafar

(Pelakon Tambahan)
Catat Ulasan