Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Ahad, 27 Januari 2013

dalam hujan..

PERARAKAN MAULIDUR RASUL 2013
PERINGKAT NEGERI SELANGOR
24 JANUARI 2013
KHAMIS
 
ATURCARA

0630am
- Pas kenderaan
- Parking kenderaan di Stadium Utama
(masuk ikut pintu gerbang seperti di plan)
- Jalan kaki +/- 400m ke Stadium Mini
- Surau untuk solat Subuh disediakan
- Ketua Kontijen + 2 orang ke tempat pendaftaran
- serah nama peserta
- ambil sarapan

0645am
- Berkumpul di padang hadapan Stadium Mini
(lihat plycard/bendera IPS)
- Sarapan pagi

0700am - 0730am
- Masuk ke Stadium Mini
- Cari peket JPS
- Susun peserta, plycard, bendera, tinggi rendah. pemegang loudhella (perlu pilih 2 orang untuk aturkan)
- Tunggu arahan seterusnya

baju baru keluar plastik, tak basuh tak gosok terus sarung..


kita minum dulu....

wei apa main raba-raba ponggong ni....

tidur sambil berdiri.. ko berani buat...

sedia...

kusyuk ye... apa korang tengok ha....

hujam membasahi bumi...

taiko din...

ada gaya berzapin tak hahaha
 
kita minum lagi.....

wei wei wei masuk barisan la wei..... cam kambing..

 lantai...

wei gegaran...
 
ha apa korang tengok ha..... tebeliak mata tu... mentang mentang la berarak dalam hujan.......

huhu mereka mandi hujan.....

dalam kedinginan...

tak reti balik mandi ke dahlenjun tu....

suka dia orang main hujan...

wei... cepat cepat lebat hujan tu... tak mau main hujan nanti demam.....

hari diberkati dirahmati tak kisah pun hujan....

 kita cuma berarak di dalam hujan, meraka dulu berarak di medan perang boleh je pun..

wei lutut longgor la...
 
apa korang sembang ni ha....
Catat Ulasan