Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Isnin, 4 Mac 2013

ROBOCAIN




































































































































ROBOCAIN PUPPETS:

Eight fully articulated, foot-tall stop-motion puppets were ultimately built to accommodate the eight separate animation units that needed to be shooting simultaneously to meet the tight schedule, In addition, four stunt versions were constructed. The stunt puppets were cast off of the original ones in a semiflexible urethane -a basically indestructible material. They were used for all the high-speed, abusive shots so that they wouldn't have to take the chance of destroying a dam-hard-to-make model... The stop-motion crew also animated the weaponry attached to the monster's various tooling arms -most notably its gatling gun, a six-barrel rotary cannon that afforded RoboCop 2 the firepower of a one-man SWAT team. Approximately half of the gatling gun shots were animated by hand.

"ROBOCAIN Boneka:
Lapan dinyatakan sepenuhnya, kaki setinggi stop-gerakan boneka akhirnya dibina untuk menampung lapan unit animasi berasingan yang perlu menembak serentak untuk memenuhi jadual yang ketat, Di samping itu, empat versi aksi telah dibina. Boneka aksi telah membuang orang-orang asal dalam semiflexible urethane-bahan asasnya dimusnahkan. Mereka telah digunakan untuk semua kelajuan tinggi, tembakan kesat supaya mereka tidak akan perlu mengambil peluang untuk memusnahkan sebuah empangan keras untuk membuat model ... Krew stop-usul juga animasi senjata yang dilampirkan kepada alat pelbagai raksasa senjata paling terutamanya Gatling gun, meriam enam tong berputar yang diberikan Robocop 2 senjata api satu pasukan SWAT lelaki. Kira-kira separuh daripada tembakan pistol Gatling animasi oleh tangan."

Tiada ulasan: