Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Isnin, 7 Mac 2011

Cinta Ciptaan Kita - Iwan




Tiada bahasa seindah puisi
Tiada lukisan secantik pandangan
Begitu juga cinta kita ini
Lautan madu kita renangi bersama

Badai di samudera tiada ku peduli
Takkan ku hiraukan kemarau di bumi
Demi ikatan kalimah nan suci
Keagungan sebuah mimpi cinta kita
Miki nyata akhirnya

Saat saat indah begini
Jangan biar berlalu pergi
Kita layarkan bahtera
Cinta yang mengusik jiwa

Detik detik manis berlalu
Jangan biarkan ditelan waktu
Kita padukan kasih yang dibina
Bersama

Lupakan sengketa yang melanda jiwa
Hilangkan rasa gundah rasa curiga
Ucapan cinta berjanji setia
Takkan pernah pudar
Walau sepanjang zaman
Kita tetap bersatu

Relakan dirimu
Relakanlah sayang
Usah berpaling pada
Derita sengsara

Bukalah hatimu
Bukalah sayang
Pada sebuah cinta
Ciptaan kita

Saat saat indah begini
Jangan biar berlalu pergi
Kita layarkan bahtera
Cinta yang mengusik jiwa
Detik detik manis berlalu
Jangan biarkan ditelan waktu
Kita padukan kasih yang dibina
Bersama

Lupakan sengketa yang melanda jiwa
Hilangkan rasa gundah rasa curiga
Ucapan cinta berjanji setia
Takkan pernah pudar
Walau sepanjang zaman
Kita tetap bersatu

Relakan dirimu
Relakanlah sayang
Usah berpaling pada
Derita sengsara

Bukalah hatimu
Bukalah sayang
Pada sebuah cinta
Ciptaan kita

Relakan dirimu
Relakanlah sayang
Usah berpaling pada
Derita sengsara

Bukalah hatimu
Bukalah sayang
Pada sebuah cinta
Ciptaan kita

Relakan dirimu
Relakanlah sayang
Usah berpaling pada
Derita sengsara

Tiada ulasan: