Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Khamis, 15 Ogos 2013

Ultraman Dan Adik-Beradiknya Dari Masa ke Masa.




Ultraman berasal dari Nebula M78. Ia adalah seorang pakar di Space University dan merupakan anggota Space Garrison. Dikisahkan pula, Ultraman turut mempunyai keluarga di planet itu. Ayahnya adalah direktor Space Security Board dan ibunya adalah guru di sekolah Ultra.

Kedatangan Ultraman ke bumi disebabkan suatu alasan. Dia sedang mengejar raksasa bernama Bemular. Namun, ketika aksi mengejar itu, Ultraman terlanggar sebuah kapal perang dari Angkatan Tentera Luar Angkasa bernama SSIT yang merupakan tentera Diraja Jepun. Juruterbangnya yang bernama Shin Hayata hampir terbunuh dalam kejadian itu.

Merasa bersalah, di saat kritikal itulah Ultraman memutuskan untuk memberi sebahagian 'energy' atau tenaganya kepada Hayata agar Hayata mampu terus hidup. Ultraman pun menjadi satu dengan Hayata sehingga Ultraman harus menetap di bumi.


Keinginan Ultraman menetap di bumi ternyata mendapat izin dari Zoffy, komando Space Garrison. Ketika inilah, setiap kali raksasa menyerang bumi, Hayata selalu berubah menjadi Ultraman. Perubahan dirinya menjadi Ultraman dibantu oleh sebuah alat bernama Beta Capsule yang selalu disimpan di poket bajunya.

Itu kisah secara ringkas sejarah Ultraman di bumi. Sebenarnya, terdapat banyak lagi spesies Ultraman, yang mungkin korang tak tahu:

Ultraman



Ultraman Zoffy



Ultra Seven



Ultraman 21



Ultraman Jack





Ultraman Ace



Ultra Father



Ultra Mother



Ultraman Taro



Ultraman Leo



Ultraman Astra



Ultraman King



Ultraman Jonias



Ultraman 80




Ultra Yullian



Ultraman Chuck, Ultraman Scott, Ultra Beth



Ultraman Great



Ultraman Powered



Ultraman Zearth



Ultrama Shadow



Ultraman Tiga



Ultraman Dyna



Ultraman Gaia



Ultraman Agul



Ultraman Nice



Ultraman Neos



Ultraman Cosmos



Ultraman Justice



Ultraman Legend



Ultraman Boy



Ultraman Noa



Ultraman Nexus



Ultraman The Next



Ultraman Max


Ultraman Xenon



Ultraman Mebius



Ultraman Hikari


Ultraman Hunter Knight Tsurugi



Ultra Seven X



Ultraman Zero


Ultraman Saga


Ultraman Belial


Ultraman Zagi



This entry was posted in Fakta . Bookmark the permalink. Posted on August 13


Catat Ulasan