Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Ahad, 7 Oktober 2012

Aisunam The Federated Masuk Gear Jalan



Yi er.. yi er san se..

Yea.. aahh.. say..

Satu Dua Tiga Empat..
Kalau Marah Jangan Terjun Tingkap..

Good Morning Sawad Di Krap..
Wow Wow Wee Wee Rock Rap..

ayuh laju kayuh lagi..
lagi laju ayuh kayuh..

tak kira ribut ke apa..
kita pasti akan tiba..

siapa jawa..
tak makan tempe..
habis jawa makan apa..

sorrylah kawan..
i tak makan tempe..
i makan burger kentuckey mcdonald..
hingga jilat jari..

jangan cakap bohong..
nanti perut jadi kembung..
kalau takda cina india melayu..
takda Malaysia hakikatnya..

mari ganding bahu..
buangkan keegoanmu..

kalau kita moden alaf baru..
rock kapak jangan dilupa..

woaaaw..

ku tau pop geletes..

are you ready..

jiwa tandus senongon..

jawa habis..

yeaa.. wels sehapul terjadi yada gempon..

yo.. yo.. yo.. yo.. yo.. yo.. yo..
fauk you!!!

ya aku jawa..
memang aku jawa..
jawa makan tempe..
maafkan aku..
aku terlupa..
tempe dibawah lidahku..
yang tak dapat disembunyi lagi..

jangan cakap bohong..
nanti perut jadi kembung..
kalau takda cina india melayu..
takda Malaysia hakikatnya..

mari ganding bahu..
buangkan keegoanmu..

kalau kita moden alaf baru..
rock kapak jangan dilupa..
woaaaw..

Tiada ulasan: