Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Jumaat, 15 April 2011

buang tabiat 24-25-26/3/2011 sarawak


masa untuk membeli belah... pasar sariken kot namanya...


jangan mendera kucing....


berpadu tenaga bersama catman.... bertukar....


besarnya... bayangkanlah kucing sebesar ini.. bayangkan la...


nikmat mata.. nice....


andai aku seekor kucing... gini la rupenye hahaha..


andai aku dimakan oleh seekor kucing.. huhu besarnya kucing..


muzium kucing..


dewan bandaraya kucing utara...


kalah judi kot...


arca 18sx...


di jps kucing...


sarawak dalam pelukan ku....


babai.... jumpa lagi adik manis....


comel ye..


gemalai goyangnya...


jangan pandang belakang congkak..


buat kuih kampit. pandainya..


ni namanya buluh..


peralatan melukis tetu.. ye ke... memandai je...


same tak.. tapi tak serupa..


mengah naik tangga... tinggi betul rumah orang kat sarawak ni..


urang kitak tak pakai kasut....


urang kitak...


gong...


ngurat awek sarawak tenun kain....


dapur kayu... nice... tak pernah dengar lagi rumah mereka terbakar akibat penggunaan dapur kayu di dalam rumah..


barangan antik..


semangat tengkorak....


senapang patah..gong & tombak..


ngangkung...


pengisar padi..


sangat kukuh.. hanya sumber semulajadi digunakan....


meniti titian usang..


arca kepercayaan semangat suku kaum sarawak..


dewan kebudayaan kot...le...


nice...hijau bumi tuhan..


nice... pengangkutan utama rakyat sarawak dulu kini selamanya..


kampung budaya sarawak


arca unik


pabila ku bertemu tiang


masa untuk makan... makan meja le...


posing le...

Tiada ulasan: