Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Ahad, 25 September 2011

keratan akbar Sinar.. 18 September 2011 Kontrovesi Mematangkan Sofea..

 1 May 2011 sejarah rock tanah air tercatat dengan kemunculan kembali Sofea @ Syj86.. setelah sekian lama menyepi dalam dunia hiburan Malaysia.. Sofea antara kumpulan rock yang mula aktif sekitar 1984 sebagai Syj dan pada 1987 Syj telah ditukar kepada nama Sofea.. pada pertengahan tahun 1990'an Sofea mula menyepi dengan hasil seninya... hinggalah muncul kembali pada 1 May 2011 di pentas KL Metal Camp IV One Cafe Kuala Lumpur..
Liku-liku perjalanan
Rintangan ku lalui
Merentas dengan ketabahan
Cekal dihati

Aku kini kembali
Menemui mu lagi
Bagaikan mentari pagi
Menerangi kegelapan
Malam yang tak bercahaya

Kesabaran - mengiringi
Perjuangan - Kan kumiliki

Pahit getir yang ku tempuhi
Jadi pengajaran

Kesabaran - mengiringi
Kepahitan - teman hati
Ketenangan - itu kunci
Perjuangan - Kan kumiliki

Kesabaran - mengiringi
Perjuangan - Kan kumiliki

Pahit getir yang ku tempuhi
Jadi pengajaran

Kesabaran - mengiringi
Kepahitan - teman hati
Ketenangan - itu kunci
Perjuangan - Kan kumiliki

Kesabaran - mengiringi
Kepahitan - teman hati
Ketenangan - itu kunci
Perjuangan - Kan kumiliki

 Sofea

 Syj86

 Sofea

 Sofea

 Syj86

 Syj86

 Loudness Live In KL Vs Sofea @ Syj86 24 Julai 2011..



Loudness Live In KL Vs Sofea @ Syj86 24 Julai 2011..

 Sofea

 Sofea

 Sofea

 Syj86

Syj86

Loudness Live In KL Vs Sofea @ Syj86 24 Julai 2011..
 
PENYANYI
Amir (Amirrudin bin Zulkefly)
Man Rani (Othman Rani bin Mohd Tajry)

GITAR
Zam (Zamri Shafie)
Fancy (Ramlie Adnan)
Atanka
Nuwa@Nuar ( membantu Sofea muncul kembali 2011)

BASS
Man Rani (Othman Rani bin Mohd Tajry)

DRAM
Eduat (Syed Noor Eduat bin Syed Yusuf Jamalulail meninggal dunia pada 11 Oktober 2006)
Nahar (Raja Nahar bin Raja Horman)
Ujang
Wak@Yus (Yumizar Yusuf membantu Sofea muncul kembali 2011)


Tiada ulasan: