Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Selasa, 20 Mac 2012

Rindu Pada Yang Tak Sudi - Slash



Tak guna ku merayu.. jika orang tak sudi..
Hanya menambah pilu.. di dalam hati..
Lebih baik aku pergi.. daripada ku dihina..
Dengan kata-kata..

Ku sedar diri ini.. tak sepadan denganmu..
Aku sekadar teman.. waktu kau memerlukan..
Dan bila kau dah bosan..
Lalu aku kau singkirkan..
Dengan tiba-tiba.. sampainya hatimu..

Akan ku teruskan hidup ini..
Walaupun diri ini.. tiada di sisi..
Akan ku teruskan perjalanan..
Walaupun amat pedih..
Terpaksalah ku hadapi..

Jangan lagi.. kau bertanya.. tentang diriku ini..
Biarlah ku menyepi..
Susah payah.. ku sendiri.. airmata.. menemani..
Sepanjang malam sepi..
Apa guna.. ku merindu.. jika orang.. tak peduli..
Pada diriku lagi..
Apa guna mengharap.. kasih orang..
Sedangkan orang.. tak sudi lagi..

Akan ku teruskan hidup ini..
Walaupun diri ini.. tiada di sisi..
Akan ku teruskan perjalanan..
Walaupun amat pedih..
Terpaksalah ku hadapi..

Jangan lagi.. kau bertanya.. tentang diriku ini..
Biarlah ku menyepi..
Susah payah.. ku sendiri.. airmata.. menemani..
Sepanjang malam sepi..
Apa guna.. ku merindu.. jika orang.. tak peduli..
Pada diriku lagi..
Ku berdoa.. pada tuhan.. agar jiwa.. ini tenang..
Setelah kau lukai..

Sisa cinta.. masa lalu.. adakala.. menggangguku..
Bersama kenanganku..
Ku berharap.. suatu hari.. agar aku.. ditemukan..
Kekasih yang setia..
Ku ucapkan.. selamat tinggal..
Semoga kau.. bahagia.. bersama teman baru..

Susah payah.. ku sendiri.. airmata.. menemani..
Sepanjang malam sepi..
Apa guna.. ku merindu.. jika orang.. tak peduli..
Pada diri ku lagi..
Ku berdoa.. pada Tuhan.. agar jiwa.. ini tenang..
Setalah kau lukai..

Tiada ulasan: