Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Selasa, 27 Mac 2012

Bawaku Pergi - Zizan & Kaka


o.. o.. o.. o..

bawa.. aku pergi..
pacu laju-laju..
kita lari dari realiti..
bawa.. aku pergi..
pacu laju lagi..
malah kita..
tak perlu kembali..

tengah malam nanti..
tolong jangan lupa..
jangan mungkir janji..
aku dah teruja.. (teruja)
sudah cukup lama.. (sudah cukup lama)
aku tunggu saat ini.. (ini)
sejak kali terakhir kau hantar pulang..
hidup sungguh sepi..
(tolong) jangan bilang mama..
(tolong) jangan bilang papa..
malah jangan bilang teman karibmu..
jangan bilang sesiapa..

(oh) buku merah jangan lupa bawa..
moga-moga belum tamat tempoh.. (ohho)
kali ini kita pergi lebih lama..
pergi lebih jauh.. (ayuh)

bawa.. aku pergi..
pacu laju-laju..
kita lari dari realiti..
bawa.. aku pergi..
pacu laju lagi..
malah kita..
tak perlu kembali..

mata dalam kaca, topi berceloreng..
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng..
hanya perlu siul, tidak tekan loceng..
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng..
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng..
bawa bekal air muka cuci aib bopeng..
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng..
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng..

tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga..
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba..
lari-lari baling bola salji depan gua..
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)..
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga..
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba..
lari-lari baling bola salji depan gua..
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga..

bawa.. aku pergi..
pacu laju-laju..
kita lari dari realiti..
bawa.. aku pergi..
pacu laju lagi..
malah kita..
tak perlu kembali..

bila kita pergi..
apa kan berlaku..
siapa kan peduli..
siapa ambil tahu..
hidup kita tempuh..
untuk apa saja..
tidak kira mana kembara membawa..
kita kan bersama..

buku merah jangan lupa bawa..
moga-moga belum tamat tempoh.. (ohho)
kali ini kita pergi lebih lama..
pergi lebih jauh..

buku merah jangan lupa bawa..
moga-moga belum tamat tempoh.. (ohho)
kali ini kita pergi lebih lama..
pergi lebih jauh.. (ayuh)

bawa.. aku pergi.. (bawa.. aku pergi)
pacu laju-laju..
kita lari dari realiti..
bawa.. aku pergi..
(pergi)
pacu laju lagi..
malah kita..
tak perlu kembali..

bawa.. aku pergi..
pacu laju-laju..
kita lari dari realiti..
bawa.. aku pergi..
pacu laju lagi..
malah kita..
tak perlu kembali..

Tiada ulasan: