Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Khamis, 20 Januari 2011

sejenak bersama gadis pojaan










besantai sejenak bersama gadis pojaan hatiku sambil melayan mata menonton wayang pocong jumaat kliwon.. walau sejenak cukup mendamaikn hehehe.. apa mimpi si pojaan tak ku tahu.. yang pasti dia sudi menyahut gurauanku menjadi rialiti.. tiada ku duga.. mungkin dia semakin tenang dari musibah yang menimpa kebelakangan ini.. pocong jumaat kliwon hasil nukilan dari seberang.. cerita yang agak komidi.. jijik.. seram.. merepek dan tak masuk dek akal.. pocong menjelma di siang hari hahahahaaha filem pertama yang ku tonton dalam tahun 2011.. pada asalnya nak tengok cerita kurafat.. tapi semua full.. yang tinggal tayangan jam 6.00pm dan 11.30pm.. agak lewat nak tunggu.. takut balik nanti sudah gelap malam.. jumpa hantu mak limah pulak wakakakkak.. selesai menonton wayang.. menikmati hizelig sejenak.. betul ke apa tah namanya.. yang ku tahu makan hahhah.. ui.. dalam tak disangka pulak boleh terkantoi dengan si ta huhuhuhu.. takda tempat lain ke nak besantai menikmati cuti.. tempat tu jugak ko pegi ye ta hahahahh.. ta ni rahsia tau.. tak mau kecoh-kecoh hehehhe.. em.. pergi selamat sampai.. pulang tersesat jalan.. dah lama tak duk pusing klang.. nasib baik jumpa jalan pulang.. jenuh jugak mencari jalan ni hahahahah

Tiada ulasan: