Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Jumaat, 28 Januari 2011

cerita 1

Ada kisah seorang anak yang diberi peluang untuk belajar di Amerika untuk dapatkan degree,tapi selepas 15 tahun, x pernah lulus,akhirnya bapak dia dah x sanggup lagi tanggung beban wang untuk anaknya 2,terpaksala dia bawak balik ke Malaysia. Sepanjang perjalanan dari airport ke rumah,bapaknya diam aje (marah la 2),si anak dah rasa x best,so dia pun cari la idea untuk berbual & tunjuk pada bapak dia,dia kat Amerika gain something la dgn pekembangan teknologi.....so dia ckp dgn bapak dia. Anak : Bapak,tau x,kat Amerika sekarang,teknologi dah maju giler,skarang nak buat sosej x payah nak sembelih2 lembu,buang2 kulit,masuk je lembu dalam machine,dah jadi sosej.... Bapak : 2 teknologi dah lapuk,kat Malaysia lg advance,Aku 32 tahun dulu,masukkan sosej, dah kluar lembu sekor..menyusahkan plak 2...

Tiada ulasan: