Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Rabu, 15 April 2015

MENGAPA HAWA TERCIPTA SAAT ADAM TERTIDUR
Baru ku tahu?
Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka
dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat
dia kesakitan, maka semakin bertambah
sayang dan cintanya? Seandainya Hawa
diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga,
pastilah Adam akan merasakan sakit
keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia
membenci Hawa. Akan tetapi Hawa
diciptakan dari Adam saat dia tertidur,
agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak
membenci Hawa. Sementara seorang wanita
akan melahirkan dalam keadaan terjaga,
melihat kematian dihadapannya, namun
semakin sayang dan cinta nya kepada anak
yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya
dengan kehidupannya.
Maka wahai Adam janganlah merendahkan
perasaan Hawa, dia memang diciptakan
seperti itu. Apabila seseorang wanita
mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia
tidak menitikkan airmata, itu bererti dia
sedang menangis di dalam hatinya. Apabila
dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu
menyakiti hatinya, lebih baik beri dia
waktu untuk menenangkan hatinya sebelum
kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk
mencari sesuatu yang dia benci untuk orang
yang paling dia sayang??
211Suka ·  · 
  • Al-Fatiah Buat Arwah Isteriku Norain Binti Othman 
    21/02/2014 Jumaat 8.50 Malam

Tiada ulasan: