Mungkinkah Tertawa

Haruskah ku padamkan.. kedukaan ini.. dengan titis airmata.. dan menyayat hati.. ataupun biar dalam.. keadaan bergini.. Haruskah diriku.. kembali disini.. di depan dirimu.. yang tiada suri.. mungkinkah tertawa.. aku menanti diri.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa.. Sejambak kasih bekal harapan.. terhapus di pertengahan jalan.. gugur bagaikan dedaunan.. tercemar kehormatan cinta.. Apa salahku.. hingga.. kau paling pada aku.. Aku bertanya pada.. diri oh mengapa.. mengapa kita setiai.. kehidupan.. aku tersiksa..

Sendiri Menyepi...

Sendiri menyepi.. Tenggelam dalam renungan.. Ada apa aku seakan ku jauh dari ketenangan.. Perlahan ku cari.. Mengapa diriku hampa.. Mungkin ada salah.. Mungkin ku tersesat.. Mungkin dan mungkin lagi.. Aku merasa.. Sendiri menyepi.. Ingin ku menangis.. Menyesali diri.. Mengapa terjadi.. Sampai bila ku begini.. Resah tak bertepi.. Kembalikan aku pada cahayaMU.. Yang sempat menyala.. Benderang di dalam hidupku.. Ku ingin cahayaMu.. Mendekati hidup ku..

Isnin, 30 April 2012

teman

Wahai dikau yang bergelar teman...

Biarpun kita tidak berpandangan...

Ku kira itu tidak menjadi halangan...

Asalkan kita jujur sesama insan....  

Kebahagiaan pasti berpanjangan...

Terima kasih kerana tetap menerimaku sebagai teman.........

 masa silih berganti....


patah tumbuh hilang berganti..
 
 
usia semakin jauh meluncur pergi..
 
 
satu ikatan persahabatan tersimpul mati tidak akan lenyap sehingga akhir hayat nanti...

teman..

dalam hati ingin berbicara..

sepi..
rindu..
saat kejauhan..
teman..

tapi apa kan daya..
teman..
 
masa lalu tidak kan sama pada hari ini..
teman..

dulu..
gelak..
tawa..
riang..
airmata..
kita kongsi bersama..
teman..

makan..
minum..
semeja..
teman..

tapi kini segalahnya telah berubah..
teman..

masing-masing sudah punya kehidupan sendiri..

punya anak..
punya suami..

cukup indah bila dikenang masa lalu..
teman..

saling sayang menyayangi antara sesama kita..
teman..

setip masalah kita selesaikan bersama..
teman..

yang manis..
yang pahit kita telan bersama..
teman..

alangkah ingdah jika waktu mampu diputar..
teman..

sungguh teman ku..

aku amat merindui dikau teman..

di dalam lubuk hati yang lemah ini..

masih memerlukan dikau menemani..
teman..

sangat lemah jasad ini melangkah hari-hari yang sukar ditafsirkan..
teman..

masih kaku menilai jalan hidup..
teman..

sungguh ku mengatakan..

aku masih memerlukan bimbingan dikau wahai teman ku..

ku rindukan dikau teman..

rindu..
rindu..
rindu dalam sepi..
teman..

 hilang jejak dalam perjanalan..

Tiada ulasan: